
روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع سازمان ها و منعکس کننده مسایل درونی آن است. (( مقام معظم رهبري))
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی مهدی شیری مدیر روابط عمومی دانشگاه ضمن تبریک این روز افزود جهان امروز بیش از هر زمان دیگری به دنبال آگاهی و شفافیت است و همه ابزارها و دانش بشری برای رسیدن بیشتر به این دو عنصر مهم به کار گرفته می شود. سازمان های امروزی نیز برای بقا نیازمند آگاهی یابی و آگاهی دهی هستند تا از طریق ترویج آگاهی و تولید و نشر دانش، امنیت ذهنی و روانی و حتی فضای فیزیکی مخاطبان خود را که ما به عنوان شرکای اجتماعی می نامیم، تامین کنند. سازمان ها باید اطلاعات موجود را با توسل به شیوه و ابزاری در اختیار مخاطبان و ذینفعان خود قرار دهند که علاوه بر تامین امنیت بتواند هرچه بهتر و بیشتر موجب اعتمادافزایی آن ها شده و در این مسیر پرپیچ و خم بتواند ارتقا و کارآمدی درون سازمانی را نیز در جهت پیشبرد اهداف مهم سازمان سبب شود. سازمان های پیشرو، روابط عمومی را به عنوان اتاق فکر مدیران و مدیریت افکار عمومی قلمداد می کنند و با در اختیار گذاشتن امکانات مورد نیاز مسیر شفافیت و اطلاع رسانی را برای ایشان هموارتر می سازند. رهآورد همۀ این دانش، آگاهی، اعتماد سازی و امنیت روانی باید از کانال حوزه ارتباطات و روابط عمومی گذر کند و این یک دستورالعمل حیاتی در جهان مدیریت سازمان های بزرگ است. در اهمیت وظیفه و جایگاه روابط عمومی ها همین بس که مولای متقیان علی (ع) در فرمان خود به مالک اشتر، او را به افکار عمومی مردم توجه می دهند و افکار توده مردم را تکیه گاه دین و جامعه اسلامی بر می شمرند. دانشگاه جامع انقلاب اسلامی، ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و هفته گرامیداشت روابط عمومی را تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوار است تعهد، تخصص و پشتکار دست اندرکاران این حوزه به خصوص درنهادهای حساس اجتماعی چون دانشگاه ها در مسیر عمل به آرمان شفافیت، آگاهی رسانی و اعتمادسازی و فسادستیزی بیش از گذشته مثمر ثمر و اثرگذار باشد.